Известие

Collapse
No announcement yet.

Горивен филтър

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Горивен филтър

    Не ми се пускаше тема, но тъй като търсачката на форума не намери нищо, а и нямам достатъчно свободно време да се заровя под колата в тоя студ, реших да драсна два реда тук за помощ.

    Ще помоля някой запознат собственик на 145-ца боксер да ме светне къде точно се намира горивния и филтър, че искам да му направя една проверка докато температурите са минусови.

    За да бъде темата ми от помощ (евентуално) и за други колеги в бъдеще:

    Причината да искам да погледна горивния филтър е съмнението ми, че в него се отаява вода (било то хубав бензин, конденз в резервоара и тн.) която при минусови температури замръзва. Това от своя страна води до запушване на филтъра и спиране на бензиновия поток към инжекторите. По-нататък сами се сещате... въртите ключа, стартера върти двигателя, но единственото което се случва е мъчейки се да запалите, след многото опити просто да изтощите акумулатора. Следва зареждане на акумулатора, повторно въртене до откат и пак нищо. Като цяло процедурата със зареждане на акумулатора и въртене на двигателя може да я повтаряте докато не ви стане скучно след няколко дена или докато не преебете стартера. Сега много инж-ове ще кажат, че проблема на дали е във горивния филтър и че няма смисъл да го ровя, но аз също съм инж. и просто искам да го погледна за да се уверя, че мизериите не са от него. Само за статистиката ще спомена, че колата няма проблеми с токовете, няма проблеми с агрегатите, няма проблеми с датчиците и компютъра... като цяло е отлично поддържана и върви като пушка. Та изхождайки от този факт лично аз не виждам друга причина поради която колата да не пали когато температурите паднат под нулата, освен тази нещо да замръзва по системата... а единственото нещо което замръзва под нулата и което със сигурност можем да намерим в горивната система е водата. А къде е най-вероятно да намерим вода? Ами в резервоар, горивна помпа, горивен филтър. Та в общи линии колеги, това е теорията която ме кара да искам да погледна горивния филтър (на първо място) и всичко което идва след него.

    Знам, че ще се намерят колеги на които теорията ми да им се вижда смахната и нелепа, но и за тях имам гатанка! Та нека тези колеги дадат смислен отговор на въпроса: "Как безупречен автомобил, спира и не може да запали при минусова температура колкото и да върти двигателя, след което когато температурата стане на плюс, той запалва от раз и все едно нищо не е ставало?"
    BMW E39 528i

  • #2
    Филтърът се намира пред задна дясна гума. Закрит е от пластмасов капак. Най-лесно смяната става на канал. Отвий болтовете на капака (мисля че бяха 3) и ще видиш самия филтър, който е хванат към купето със скоба. Щуцерите са с болтове (според епер). Отвий първо тях, след което сваляш и самия филтър от скобата.
    166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
    ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

    Comment


    • #3
      Ах, че на хубаво място са го сложили... и както би казал Бареков - "Имаме новина"... само дето ние имаме надявах се да е навсякъде другаде но само не и под калниците защото колата е навън, в момента тия места са пълни с набит и вледенен сняг, който не ще и да чуе за почистване... направо се е циментирал в подкалниците около гумите, което прави достъпа ми до въпросното място немислим. Наистина ще е най-добре да се процедира на канал или подемним, но за да стане това, колата трябва да стигне до сервиз, а за да стигне до такъв трябва да излезе от гаража, а единствения начин това да стане е времето да отпусне... с което обаче нещото което искам да проверя заминава на кино. Дееба, лоша работа Нищо, ще потърся начин все пак да стигна до тоя филтър...
      BMW E39 528i

      Comment


      • #4
        Еее не бъди чак такъв песимист
        Мястото не е чак толкова лошо. ПРЕД задната гума е, не в подкалника. По-напред е, по-скоро под задната седалка.
        Но най-малкото, ако не на канал, трябва да я вдигнеш на крик и да се завираш отдолу, за да стигнеш до филтъра.
        166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
        ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

        Comment


        • #5
          Опаа значи аз не съм разбрал правилно точно къде се намира То не, че сега съм хванал господ за шлифера от щастие, но до колкото разбирам шансовете ми все пак да го докопам тоя филтър са по-големички. Утре през деня докато е светло или в неделя ще се заровя под колата да погледна за какво точно става въпрос. То аз и днес щях да погледна ама сега се прибирам от бачкане и вече вънка е тъмно кат в гроб. Както и да е, най-късно в неделя, понеделник, ще кажа какво е станало. То вариянтите са два де: единия да кажа, че съм го открил и разбарникал, а другия да четете по вестниците, че алфист е бил премазан от кучката си в собствения си дом това второто не за друго, ама само напълно откачен (като мен) може да вдигне на крик колата си и да легне отдолу при положение, че всичко под нея е лед, а самата тя е паркирана под голям наклон напред Бе определено няма да скучая тия дни

          Колега мерси още веднъж, че ме опъти и ми спести ценно време. Ако някой ден мернеш някъде синя 145-ца с череп на капака и тип с бръсната глава покрай нея, свиркай смело, бирата е от мен
          Last edited by BoxerPower; d.m.y г., 19:16.
          BMW E39 528i

          Comment


          • #6
            Днес след доста лежане в снега под колата успях да сваля пластмасовия капак, който се държи на 4 болта 13-ки и една гайка 10-ка. Процедурата не беше лека понеже нямаше как да вдигна колата на крик първо заради мястото на което е паркирана (реших, че ми се живее и няма да ми е весело да се срине върху мен) и второ - там където трябва да сложа крика е точното място където трябва да се навра за да сваля капака... като цяло имайки се в предви минус не знам си колко градуса навън, снега който вали, и малкото място под колата където се заврях за да смъкна капака, просто си бях прецакан отвсякъде... но в крайна сметка се справих с него. След капака откачих и филтъра, който е захванат с 2 болта 8-ци за една пластина, която пък е закрепена към купето. До тук всичко 6... но нали трябва да ми е още по-гадно, защото явно условията в който работех не бяха достатъчно тежки за мен, крачка преди да стигна до филната база се появи проблем Маркучетата се свързват към филтъра с помоща на някакви пластмасови капачки или скоби (и аз не знам какво е точно), всяка от които с по два зъба... е дееба така и не успях да разбера как се сваля това нещо сега филтъра си виси на маркучетата и е на косъм от това да бъде свален, само дето явно аз не съм достатъчно умен и не успях да прозра как да го откопчея от тях Ако някой знае как се откачат тия неща нека помага!
            BMW E39 528i

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от BoxerPower Покажи съобщение
              Днес след доста лежане в снега под колата успях да сваля пластмасовия капак, който се държи на 4 болта 13-ки и една гайка 10-ка. Процедурата не беше лека понеже нямаше как да вдигна колата на крик първо заради мястото на което е паркирана (реших, че ми се живее и няма да ми е весело да се срине върху мен) и второ - там където трябва да сложа крика е точното място където трябва да се навра за да сваля капака... като цяло имайки се в предви минус не знам си колко градуса навън, снега който вали, и малкото място под колата където се заврях за да смъкна капака, просто си бях прецакан отвсякъде... но в крайна сметка се справих с него. След капака откачих и филтъра, който е захванат с 2 болта 8-ци за една пластина, която пък е закрепена към купето. До тук всичко 6... но нали трябва да ми е още по-гадно, защото явно условията в който работех не бяха достатъчно тежки за мен, крачка преди да стигна до филната база се появи проблем Маркучетата се свързват към филтъра с помоща на някакви пластмасови капачки или скоби (и аз не знам какво е точно), всяка от които с по два зъба... е дееба така и не успях да разбера как се сваля това нещо сега филтъра си виси на маркучетата и е на косъм от това да бъде свален, само дето явно аз не съм достатъчно умен и не успях да прозра как да го откопчея от тях Ако някой знае как се откачат тия неща нека помага!
              Това са бързи връзки натискаш двете зъбчета и дърпаш Макар че в тоя студ най-много да се строши нещо
              0888 232 484 - Бобо Extreme Service
              sigpic
              Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
              Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от Bobo Покажи съобщение
                Това са бързи връзки натискаш двете зъбчета и дърпаш Макар че в тоя студ най-много да се строши нещо
                Бе и аз така си помислих, че става номера само дето не ми се получи заради условията в които се опитвам да го направя... утре пак ще опитам, а ако се счупи нещо, ми да се чупи... предполагам, че все някъде ги продават тия бързи връзки Все пак мене целта ми е на всяка цена да сваля филтъра докато температурата е на минус за да мога да проверя теорията си. Ако се окаже, че проблема не е в този филтър, на ред ще дойде този в горивната помпа... въпреки, че тя е потопена в резервоара и като цяло малко се съмнявам, че дори и да има вода в нея ще може да замръзне. Поне така мисля, но скоро ще се разбере
                BMW E39 528i

                Comment


                • #9
                  не се тревожи тея бързи връзки са комплект с филтъра преди нъаколко седмици си смених филтъра и намерих тея връзки в кутията тъй че смело напред

                  Comment


                  • #10
                    Аз го изживях вече това,колата ми е в сервиз,и доста маистори я попържат.Мислех си че е от горивния филтър,но не е.Ток си отива до свещите,а бензина до дюзите,но не и до цилиндрите.Други години като замръзне така я вкарвах в топъл гараж за по няколко часа и всичко се оправяше,ама тази не се получи.моля ако някои го е решил вече този проблем да сподели.

                    Comment


                    • #11
                      Тоя проблем в БГ е неразрешим ,колега!Бензина ни е толкова фрашкан с вода и пълнители,че е под всякаква критка.Понякога смяната на бензиностанцията помага,но не винаги.
                      Всичко това се отнася само ако ти замръзват дюзите.Проблем ,може да имаш и в захранването им.
                      На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                      Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                      Comment


                      • #12
                        Като шофьор на автоцистерна отбягвам бензиностанции,по принцип.Съмнявам се че дюзите замръзват ,защото ги топлихме с пистолет за горещ въздух.По съм склонен да вярвам че електрониката нещо е кекава.
                        Last edited by petrof; d.m.y г., 18:33.

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от petrof Покажи съобщение
                          Като шофьор на автоцистерна отбягвам бензиностанции,по принцип.Съмнявам се че дюзите замръзват ,защото ги топлихме с пистолет за горещ въздух.По съм склонен да вярвам че електрониката нещо е кекава.
                          хахахахаха па мойта се удави - дърпане му е майката (е след подсушаване и чистене на свщите де )
                          alfa romeo 146 boxer 1.7.16V head unit :Nakamichi cd 500;amplifier front & sub : DLS A4; DLS A5;Front :iridium 1i;3;Gothia 6;sub:Iridium 12 i

                          Comment


                          • #14
                            ---
                            Last edited by ivan dimitrov; d.m.y г., 23:04.
                            Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                            Comment


                            • #15
                              Бе аз така и не успях да сваля филтъра... просто като се завра под колата ръцете ми остават без опора далеч една от друга и не мога да го изкормя от мястото му. В крайна сметка реших да изчакам да се постопли, да я пална, да я кача на канал или подемник и да си го сваля кат пич без повече да се тормозя.
                              Относно бензините то е от ясно по ясно, че са 2-но и 3-но кръстосани с това дет тече от чешмата и просто няма начин тая помия да не замръзне при минусови температури.
                              Както и да е надявам се тия дни да реша проблема с филтъра след което мога да потърся начин и да пресуша резервоара за да видя ко се отаява и в него, че и за там все още имам некви съмнения.

                              П.П. Инжекторите няма как да замръзнат колеги
                              BMW E39 528i

                              Comment

                              Working...
                              X