Не ми се пускаше тема, но тъй като търсачката на форума не намери нищо, а и нямам достатъчно свободно време да се заровя под колата в тоя студ, реших да драсна два реда тук за помощ.
Ще помоля някой запознат собственик на 145-ца боксер да ме светне къде точно се намира горивния и филтър, че искам да му направя една проверка докато температурите са минусови.
За да бъде темата ми от помощ (евентуално) и за други колеги в бъдеще:
Причината да искам да погледна горивния филтър е съмнението ми, че в него се отаява вода (било то хубав бензин, конденз в резервоара и тн.) която при минусови температури замръзва. Това от своя страна води до запушване на филтъра и спиране на бензиновия поток към инжекторите. По-нататък сами се сещате... въртите ключа, стартера върти двигателя, но единственото което се случва е мъчейки се да запалите, след многото опити просто да изтощите акумулатора. Следва зареждане на акумулатора, повторно въртене до откат и пак нищо. Като цяло процедурата със зареждане на акумулатора и въртене на двигателя може да я повтаряте докато не ви стане скучно след няколко дена или докато не преебете стартера. Сега много инж-ове ще кажат, че проблема на дали е във горивния филтър и че няма смисъл да го ровя, но аз също съм инж. и просто искам да го погледна за да се уверя, че мизериите не са от него. Само за статистиката ще спомена, че колата няма проблеми с токовете, няма проблеми с агрегатите, няма проблеми с датчиците и компютъра... като цяло е отлично поддържана и върви като пушка. Та изхождайки от този факт лично аз не виждам друга причина поради която колата да не пали когато температурите паднат под нулата, освен тази нещо да замръзва по системата... а единственото нещо което замръзва под нулата и което със сигурност можем да намерим в горивната система е водата. А къде е най-вероятно да намерим вода? Ами в резервоар, горивна помпа, горивен филтър. Та в общи линии колеги, това е теорията която ме кара да искам да погледна горивния филтър (на първо място) и всичко което идва след него.
Знам, че ще се намерят колеги на които теорията ми да им се вижда смахната и нелепа, но и за тях имам гатанка! Та нека тези колеги дадат смислен отговор на въпроса: "Как безупречен автомобил, спира и не може да запали при минусова температура колкото и да върти двигателя, след което когато температурата стане на плюс, той запалва от раз и все едно нищо не е ставало?"
Ще помоля някой запознат собственик на 145-ца боксер да ме светне къде точно се намира горивния и филтър, че искам да му направя една проверка докато температурите са минусови.
За да бъде темата ми от помощ (евентуално) и за други колеги в бъдеще:
Причината да искам да погледна горивния филтър е съмнението ми, че в него се отаява вода (било то хубав бензин, конденз в резервоара и тн.) която при минусови температури замръзва. Това от своя страна води до запушване на филтъра и спиране на бензиновия поток към инжекторите. По-нататък сами се сещате... въртите ключа, стартера върти двигателя, но единственото което се случва е мъчейки се да запалите, след многото опити просто да изтощите акумулатора. Следва зареждане на акумулатора, повторно въртене до откат и пак нищо. Като цяло процедурата със зареждане на акумулатора и въртене на двигателя може да я повтаряте докато не ви стане скучно след няколко дена или докато не преебете стартера. Сега много инж-ове ще кажат, че проблема на дали е във горивния филтър и че няма смисъл да го ровя, но аз също съм инж. и просто искам да го погледна за да се уверя, че мизериите не са от него. Само за статистиката ще спомена, че колата няма проблеми с токовете, няма проблеми с агрегатите, няма проблеми с датчиците и компютъра... като цяло е отлично поддържана и върви като пушка. Та изхождайки от този факт лично аз не виждам друга причина поради която колата да не пали когато температурите паднат под нулата, освен тази нещо да замръзва по системата... а единственото нещо което замръзва под нулата и което със сигурност можем да намерим в горивната система е водата. А къде е най-вероятно да намерим вода? Ами в резервоар, горивна помпа, горивен филтър. Та в общи линии колеги, това е теорията която ме кара да искам да погледна горивния филтър (на първо място) и всичко което идва след него.
Знам, че ще се намерят колеги на които теорията ми да им се вижда смахната и нелепа, но и за тях имам гатанка! Та нека тези колеги дадат смислен отговор на въпроса: "Как безупречен автомобил, спира и не може да запали при минусова температура колкото и да върти двигателя, след което когато температурата стане на плюс, той запалва от раз и все едно нищо не е ставало?"

Comment